Webinář Hry pro mozek i srdce

 

28. květen je Světový den her, ale to není jediný důvod, proč si hrát. Komenského „škola hrou" platí i obráceně. Hra není jen relaxace. Při hře se učíme nové věci, dozvídáme se něco o sobě i o spoluhráčích a zároveň trénujeme paměť a koncentraci.

  

Zveme Vás na hravý miniwebinář Hry pro mozek i srdce.

 

Webinář se koná 6.6.2019 od 16:00 do 16:45 hodin. Přihlašujte se emailem na informace@familienservice.cz do 31.5.2019.

 

Nezůstávejte se svými starostmi sami!

Dáša Najrbtová, krizová telefonní intervence

dasa.najbrtova@familienservice.cz

Poslední kapka? Pomůže kufřík první pomoci!

 

Krize přicházejí většinou náhle a bez varování. Pomoc musí být také rychlá, aby se člověk vymanil z náhlého kolotoče myšlenek a mohl hledat řešení. Osobní kufřík do nepohody je dobrá výbava proti stresu.

 

Jak si sbalit kufřík do nepohody

 

Než začnete „balit", sepište si vše, co Vám v minulých krizích pomohlo. Vynechejte přitom vše, co by Vám např. mohlo působit bolest.
Z jednotlivých bodů sestavte pořadí: Co vám pomohlo nejvíc? Teď vyberte ty z nich, které vám nejvíce vyhovují, jsou Vám nejbližší a konkretizujte je, například:

 

➢ Obrázky, které rozveselí: milých lidí, domácího zvířete, uklidňující krajiny
➢ Vůně, které jsou Vám příjemné (např. levandule, verbena)
➢ Hudba – veselá, relaxační nebo uklidňující
➢ Pohyb, který Vám dělá dobře – jogging, běh, tanec, jóga
➢ Něco příjemného na dotek – plyšový medvěd, polštář, hedvábný šátek
➢ Bachovy květové kapky pro první pomoc
➢ Meditační nebo imaginační cvičení na CD, které uvolňuje
➢ Báseň, citát nebo text, který Vás povzbudí
➢ Telefonní číslo nejlepšího přítele/kyně nebo terapeuta
➢ Drobnost s osobní vzpomínkou, např. mušle
➢ Něco sladkého – bonbon atd.

 

Cokoli, co považujete pro sebe za užitečné, může být na tomto seznamu. Můžete si ho pověsit a mít ho stále na očích nebo uložit na dobře dostupné místo, kde bude vždy po ruce. Abyste seznamu ještě dodali váhu, můžete si zřídit „nouzový kufřík", ve kterém budou ležet všechny ty věci, které Vám pomáhají, abyste se cítili lépe. Může to být skutečně malý kufřík nebo i jen krabice s víkem. A kdykoli objevíte něco nového, co Vám dělá dobře, dopište to na seznam a pokud to lze - přidejte i do kufříku.

 

Co mám ve svém pohotovostním kufříku?
Je napínavé to zjišťovat a je dobré znát odpověď. Často pomůže člověku už samotná myšlenka, že takový seznam nebo kufřík existuje – i když ho nepoužije. Pouhé pomyšlení, že existuje něco, co mi může pomoci, pomáhá stejně jako kdysi tahák ve škole – člověk se hned cítí jistější!