Webinář digitální detox

 

Digitální technologie dnes zasahují do všech oblastí našeho života. Pomáhají nám a spoutávají nás, pokud nad jejich užíváním ztrácíme kontrolu. Jak vypnout? Jak se naučit nebýt online? Na našem webináři Vám poradíme.

 

Přihlásit se

Nezůstávejte se svými starostmi sami!

Dáša Najrbtová, krizová telefonní intervence

dasa.najbrtova@familienservice.cz

Digitální detox

 

Digitální technologie dnes zasahují do všech oblastí našeho života. Pomáhají nám a spoutávají nás, pokud nad jejich užíváním ztrácíme kontrolu. Nadměrné využívání vede k závislostem, dokonce k poruchám vývoje u dětí, k psychickým a sociálním problémům u dospělých.
Proti jiným negativním vlivům civilizace se občas bráníme detoxem. Dopřejeme si zdravou stravu, půst, pohyb a čerstvý vzduch. Ale co si představit pod pojmem digitální detox?

 

Pokud nejde o závislost, je to jednoduché:
Stačí na určitou dobu vypnout chytrý telefon, počítač nebo tablet a začít konečně žít skutečný život, ne jen ten virtuální!


Jak na to krok za krokem:

 

1. Nejdříve se zamyslete, proč chcete detox zkusit a čeho chcete dosáhnout.
2. Udělejte si plán, jak budete postupovat, která média vypnete, na jak dlouho, které dny.
3. Postupujte zvolna, ale důsledně. Budete-li nedostupní více dní, informujte své blízké, ať je nevyděsíte.
4. Nebojte se, když se přihodí něco důležitého, určitě se to dozvíte!
5. Domluvte se s kolegy, že nebudete dostupní např. o dovolené, večer po určité hodině, o víkendu – ideálně nastavit společná pravidla pro všechny.
6. Občas zapomeňte telefon doma, když jdete např. na schůzku, do kina, na procházku....
7. Mluvte o detoxu s přáteli, třeba se někdo přidá. Můžete si vyměňovat zkušenosti.
8. Ušetřený čas si užijte bez výčitek! Časem se zbavíte i zbytečných obav.

 

Co získáte:

 

Víc času – věnujte ho na setkání s přáteli, koníčky, výlet s rodinou.
Lepší spánek – modré světlo z displejů telefonů a počítačů narušuje hladinu spánkového hormonu melatoninu. Člověk hůř usíná a častěji se budí.
Méně stresu – neustálá dostupnost je stresující.
Víc energie – často kontrolovat mobil či emaily stojí hodně sil.
Lepší koncentrace – hovory a sms rozptylují Vaši pozornost, trvá dlouhé minuty, než se zase můžete soustředit na jinou činnost.
Více nápadů můžeme mít jen bez stresu a napětí.
Lepší vztahy v rodině, s přáteli – konečně na ně máte čas!
Větší spokojenost – nepotřebujete se stále prezentovat, poměřovat s někým jiným!
Svobodu – rozhodujete sami za sebe, média Vám nevládnou, ale slouží.


Další informace:
https://www.flowee.cz/kampan-mobile/3869-digitalni-detox-idealni-kura-na-jaro
http://www.digitalnidetox.cz/