Webinář mozkocvična pro děti

 

Zveme Vás na ochutnávkový webinář, kde se ve společné půlhodince dozvíte, jak funguje paměť, jak trénovat s dětmi koncentraci i jak s nimi relaxovat - zkrátka základům umění, jak se učit! Bude i čas na otázky. Můžete je posílat i předem na email informace@familienservice.cz. 

 

Webinář se koná 10.10.2018 v 10 hodin. Zájemci obdrží po přihlášení min. 5 účastníků odkaz na registraci.

 

Nezůstávejte se svými starostmi sami!

Dáša Najrbtová, krizová telefonní intervence

dasa.najbrtova@familienservice.cz

Digitální detox

 

Digitální technologie dnes zasahují do všech oblastí našeho života. Pomáhají nám a spoutávají nás, pokud nad jejich užíváním ztrácíme kontrolu. Nadměrné využívání vede k závislostem, dokonce k poruchám vývoje u dětí, k psychickým a sociálním problémům u dospělých.
Proti jiným negativním vlivům civilizace se občas bráníme detoxem. Dopřejeme si zdravou stravu, půst, pohyb a čerstvý vzduch. Ale co si představit pod pojmem digitální detox?

 

Pokud nejde o závislost, je to jednoduché:
Stačí na určitou dobu vypnout chytrý telefon, počítač nebo tablet a začít konečně žít skutečný život, ne jen ten virtuální!


Jak na to krok za krokem:

 

1. Nejdříve se zamyslete, proč chcete detox zkusit a čeho chcete dosáhnout.
2. Udělejte si plán, jak budete postupovat, která média vypnete, na jak dlouho, které dny.
3. Postupujte zvolna, ale důsledně. Budete-li nedostupní více dní, informujte své blízké, ať je nevyděsíte.
4. Nebojte se, když se přihodí něco důležitého, určitě se to dozvíte!
5. Domluvte se s kolegy, že nebudete dostupní např. o dovolené, večer po určité hodině, o víkendu – ideálně nastavit společná pravidla pro všechny.
6. Občas zapomeňte telefon doma, když jdete např. na schůzku, do kina, na procházku....
7. Mluvte o detoxu s přáteli, třeba se někdo přidá. Můžete si vyměňovat zkušenosti.
8. Ušetřený čas si užijte bez výčitek! Časem se zbavíte i zbytečných obav.

 

Co získáte:

 

Víc času – věnujte ho na setkání s přáteli, koníčky, výlet s rodinou.
Lepší spánek – modré světlo z displejů telefonů a počítačů narušuje hladinu spánkového hormonu melatoninu. Člověk hůř usíná a častěji se budí.
Méně stresu – neustálá dostupnost je stresující.
Víc energie – často kontrolovat mobil či emaily stojí hodně sil.
Lepší koncentrace – hovory a sms rozptylují Vaši pozornost, trvá dlouhé minuty, než se zase můžete soustředit na jinou činnost.
Více nápadů můžeme mít jen bez stresu a napětí.
Lepší vztahy v rodině, s přáteli – konečně na ně máte čas!
Větší spokojenost – nepotřebujete se stále prezentovat, poměřovat s někým jiným!
Svobodu – rozhodujete sami za sebe, média Vám nevládnou, ale slouží.


Další informace:
https://www.flowee.cz/kampan-mobile/3869-digitalni-detox-idealni-kura-na-jaro
http://www.digitalnidetox.cz/